Розчини 9 клас
Пояснювальна записка
В зв’язку з тим, що чинною державною
Програмою передбачено вивчення теми «Розчини», в якій вивчається лише один тип
розрахункових задач, а на хімічних олімпіадах, на зовнішньому незалежному
оцінюванні включають задачі на розчин різного типу. Тому пропонований спецкурс
доцільно викладати за рахунок варіативної частини навчального плану як
факультатив. Ця розробка допомагає вчителю у викладанні матеріалу із
застосуванням інтерактивних технологій.
Пропонований спецкурс дозволяє повніше,
порівнюючи з загальноосвітньою підготовкою, опанування знань з теми: « Розчини»
у 9 класі.
Ця програма розрахована на 0,5 годин на
тиждень, при цьому 50% навчального часу відводиться на семінарські та практичні
заняття. Вивчення кожного типу задач пропонується починати з коротких
теоретичних відомостей.
Метою курсу є :
·
навчити учнів методів розв’язування
різних типів задач з цієї теми.
Календарно-тематичне
планування
9 клас
Спеціальний
курс «Розчини»
(0,5 годин
на тиждень)
№п/п
|
Тема заняття
|
Дати
|
1
|
Тема 1. Розчини, розчинність (3 години)
|
|
Поняття про розчин, його склад. Розчинність,
коефіцієнт розчинності, чинники, від яких вона залежить
|
|
|
2
|
Розв’язування задач, з
використанням поняття «розчинність»
|
|
3
|
Розв’язування задач, з
використанням поняття «викристалізація»
|
|
4
|
Тема 2. Масова частка розчиненої речовини (6 годин)
|
|
Масова частка розчиненої речовини. Розв’язування задач на визначення масової частки розчиненої
речовини
|
|
|
5
|
Задачі на одержання розчинів меншої концентрації
|
|
6
|
Розв’язування задач на
змішування розчинів. Правило діагоналей
|
|
7
|
Поняття про кристалогідрати. Склад, назви,
застосування
|
|
8
|
Розрахунки масової частки розчину, утвореного
кристалогідратом
|
|
9
|
Узагальнюючий контроль по темі: «Масова частка
розчину та розчинність»
|
|
10
|
Тема 3. Густина розчинів (3 години)
|
|
Густина розчинів. Розв’язування задач з
використанням поняття густини розчинів
|
|
|
11
|
Об’ємна частка розчиненої
речовини. Розв’язування задач
|
|
12
|
Молярна концентрація. Розрахунки пов’язані з молярною концентрацією
|
|
|
Тема 4. Комбіновані задачі (5 годин)
|
|
13
|
Хімічні процеси, що відбуваються у водних розчинах. Обчислення за
рівняннями реакцій у водних розчинах
|
|
14
|
Розв’язування задач на взаємозв’язок між масовою часткою, молярною
концентрацією та розчинністю
|
|
15
|
Задачі на використання зв’язків між масовою часткою та розчинністю.
|
|
16
|
Контроль знань по темі: «Комбіновані задачі».
Самостійна робота
|
|
17
|
Підсумковий урок. Аналіз самостійної роботи. Світ задач
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар